poniedziałek, 11 maja 2020

WESOŁE MISIE - Shapes - kształty


 Hi kids!
Cześć dzieciaki!


Dziś bliżej przyjrzymy się kształtom. Play Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich płytach CD.
Poniżej zamieszczam kilka podpowiedzi dla Rodziców.
1. Piosenka
Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki Shapes. Następnie poproś dziecko  o rysowanie w powietrzu kształtu koła (circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle) podczas kolejnego słuchania nagrania.

Shapes
Shapes, shapes, I know three shapes.
A circle, a circle goes round and round.
 A triangle, a triangle, 1, 2, 3. 
A square, a square, 1, 2, 3 and 4.
I know shapes: a circle, a triangle and a square.
2. Rymowanka Odtwórz nagranie i posłuchajcie rymowanki Big circle. Ponownie odtwórzcie nagranie – zadaniem dziecka będzie właściwie zareagować: tupnąć, gdy usłyszy słowo big. Ponownie włącz nagranie, tym razem dziecko powinno zapukać, kiedy usłyszy słowo small.  
Big circle
1. Big shapes, small shapes, shapes everywhere.
A big circle, a small circle.
 I can draw them in the air.
2. Big shapes, small shapes, shapes everywhere.
A big triangle, a small triangle.
 I can draw them in the air.
3. Big shapes, small shapes, shapes everywhere.
 A big square, a small square.
I can draw them in the air.
Więcej zabawy 
Jeśli nadal dobrze się bawicie, podczas kolejnego słuchania właściwie reagujcie na słowo big i small: Ty na słowo big tupiesz, a dziecko, kiedy usłyszy small, puka.
3. Prezentacja 
Odtwórz prezentację i wspólnie posłuchajcie nagrania. Następnie zatrzymaj je po każdej nazwie kształtu i poproś dziecko o powtórzenie.    Więcej zabawy  Możecie powtórzyć zabawę – tym razem powtarzajcie dwukrotnie nazwy kształtów.

 4. Gry i zabawy Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych części twarzy ukazanych na obrazkach  i przeciągnięcie ich we właściwe miejsce. 
 Więcej zabawy  Podajcie dziecku nazwę części twarzy, np. ear. Zadaniem dziecka będzie odnaleźć daną część twarzy i przeciągnąć obrazek we właściwe miejsce. Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę, zamieniając się rolami: teraz dziecko podaje nazwę części twarzy, a Ty przeciągasz obrazek w odpowiednią lukę. 
 5. Gry i zabawy Poproś dziecko o nazwanie wszystkich kształtów ukazanych na rysunku. Następnie kliknij na ikonę głośnika. Zadaniem dziecka będzie właściwie pokolorować dany kształt. Jeśli dziecko popełni błąd, poproś je, żeby pokolorowało figurę ponownie.

 6. Gry i zabawy Podaj nazwy wszystkich zabawek ukazanych na rysunkach – określaj także ich wielkość słowami big lub small. Poproś dziecko, żeby pokazało kolejne zabawki, o których mówisz. Następnie poleć dziecku, żeby połączyło w pary te same ilustracje.
 7. Gry i zabawy Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych kształtów, a następnie zachęć do właściwego przyporządkowania ilustracji: albo do zbioru big, albo do small.
8. Gry i zabawy Wskazuj na kolejne ilustracje z kształtami i zachęć dziecko do ich nazywania. Następnie poproś o kliknięcie na ikonę z głośnikiem i wybranie właściwego kształtu. Zabawę możecie powtórzyć – teraz dziecko powinno w miarę szybko wykonać zadanie.

Poznane słownictwo:
Shapes - Kształty
circle - koło
triangle - trójkąt
square - kwadrat
big - duży
small - mały

Aby sprawdzić swoje umiejętności zapraszam do gry:
Na zakończenie zajęć przesyłam Wam zawsze kolorowanki.
Dziś będzie to pisanie po śladzie, wystarczy zmienić wiaderko z farbą na pędzelek.
Powodzenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz