poniedziałek, 11 maja 2020

USZATKI - Vehicles - pojazdy


Hi kids!
Cześć dzieciaki!


Dziś bliżej przyjrzymy się środkom transportu, czyli poznamy różnorodne pojazdy.
Play Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich płytach CD.
Poniżej zamieszczam kilka podpowiedzi dla Rodziców.

ROZDZIAŁ 7

1. Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki „At the crossing”, a następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania zapamiętało wszystkie nazwy pojazdów. Odsłuchajcie dla sprawdzenia. Ponownie odtwórz nagranie i zatrzymuj po każdym pytaniu typu: Is it…?. Zadaniem dziecka jest poprawnie odpowiedzieć, kontynuuj odtwarzanie dla sprawdzenia.
Więcej zabawy  Zapytaj o kolor, What colour is the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the lorry? Po każdym pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor pojazdów w przypadkowej kolejności.
Tekst piosenki - At the crossing
1. Walk down the road,
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a bus? Is it a bike?
Look it’s a red car, beep beep!
2. Walk down the road,
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a scooter? Is it a train?
 Look it’s a blue motorbike, beep beep!
3. Walk down the road,
stop at the crossing. Look and listen.
What can I hear? Beep beep!
Is it a tractor? Is it a lorry?
 Look it’s a green lorry, beep beep!
2. Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie rymowanki „Wheels”, a następnie poproś dziecko, żeby klasnęło w dłonie za każdym razem, kiedy usłyszy słowo wheels i klepnęło w uda, gdy usłyszy słowo round w odtwarzanej piosence.
Więcej zabawy  Możesz dodawać gesty do kolejnych słów, np. kiedy usłyszysz w piosence fast – pstryknij palcami, road - podnieś ręce do góry, wheels klaśnij, a round klepnij w uda, kiedy usłyszysz w piosence big podskocz, fast – pstryknij palcami, road - podnieś ręce do góry, wheels klaśnij, a round klepnij w uda.


Pamiętaj
Przy każdym kolejnym powtórzeniu wspólnie wykonujcie polecenia. Dzieci chętnie uczestniczą w tego typu zabawach, ale łatwo się zniechęcają, gdyż szybko zapominają, który gest jest przypisany do którego słowa. Nie musicie wykonać wszystkich powtórzeń. Możecie wymyślić swoje gesty i przypisać je wybranym słowom z treści piosenki.


Tekst rymowanki – Wheels, wheels, on the road
1. Wheels, wheels, on the road
 Round and round they go!
Wheels, wheels, on the track
Some are fast and some are slow.
A train is fast and a tractor is slow.
Round and round they go.

2. Wheels, wheels, on the road
Round and round I love them all!
Some are big and some are small.
A lorry is big and a scooter is small.
Round and round I love them all!



3. Zatrzymaj nagranie po każdym usłyszanym wyrazie – pojeździe i poproś dziecko o powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie, zatrzymując po każdych 2 wyrazach.
Pamiętaj Dobrze jest powtarzać usłyszane nazwy wspólnie z dzieckiem, dzięki temu dziecko będzie wiedziało, na czym polega ćwiczenie, a tym samym unikniemy tłumaczenia.
Więcej zabawy  Poproś dziecko o zapamiętanie wszystkich usłyszanych pojazdów podczas kolejnego odtwarzania. Zachęć do wymienienia kolejno zapamiętanych wyrazów. Możesz ponownie poprosić o zapamiętanie usłyszanych wyrazów w poprawnej kolejności. Po każdym podanym przez dziecko wyrazie zatrzymaj nagranie, dzięki temu będziecie na bieżąco sprawdzać.
Pamiętaj Jeśli dziecko zapomniało jakiejś nazwy to podpowiedz lub pomiń. Pociesz, że następnym razem na pewno się uda.
4. Zatrzymaj nagranie po każdym usłyszanym wyrazie – fast, slow, big, small i poproś dziecko o powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie i poproś o powtórzenie w podobny sposób jak na nagraniu.
Więcej zabawy 
Poproś dziecko o zapamiętanie wszystkich wyrazów podczas kolejnego słuchania, a następnie odtwórz nagranie wyciszając dźwięk. Zadaniem dziecka będzie podać właściwą nazwę do właściwej ilustracji. Możecie powtórzyć zabawę, teraz zadaniem dziecka będzie podać nazwy przymiotników w podobny sposób jak na nagraniu.
5. Klikaj kolejno lupy powiększające na ilustracjach środków transportu i zachęć dziecko do nazwania, np. tractor, a następnie po każdym kliknięciu głośnika dziecko łączy usłyszaną nazwę pojazdu z właściwą ilustracją. Na koniec kliknij V dla sprawdzenia, jeśli chcesz powtórzyć zabawę kliknij X.
Więcej zabawy Spróbujcie powtórzyć zabawę łącząc szybciej głośnik z ilustracją pojazdu, już po pierwszym usłyszanym wyrazie.
6. Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych pojazdów w rzędach, a następnie poproś o ponowne nazwanie pojazdów z dodaniem koloru, np., an orange lorry. Odtwórz nagranie i zachęć do odgadnięcia i wskazania właściwego pojazdu.
Więcej zabawy  Spróbuj samemu ułożyć zagadki do podanych ilustracji wykorzystując poniższy wzór: It’s …. (colour). It’s got wheels. lub It hasn’t got wheels. What is it? Jeśli nadal dobrze się bawicie, zachęć dziecko do zamiany ról, teraz to dziecko układa zagadki, a rodzic odgaduje.
7. Posłuchajcie nagrania, zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwą ilustrację. Jeśli dziecku nie udało się za pierwszym razem, może spróbować ponownie. Możecie powtórzyć zabawę, teraz dziecko powinno w miarę szybko wykonać zadanie.
Więcej zabawy  Odtwórz nagranie i wycisz dźwięk, zadaniem dziecka będzie nazywać pierwszy obrazek, np. a big boat, podczas gdy rodzic nazywa drugi, np. a small boat i kliknąć na wybraną ilustrację.
Jeśli dziecku nie uda się kliknąć na właściwą ilustrację, spróbujcie ponownie. Zamieńcie się rolami, teraz to rodzic nazywa jako pierwszy, a dziecko jako drugie.
8. Klikaj kolejno lupy powiększające na ilustracjach z pojazdami i zachęć dziecko do nazwania, np. It’s tractor, a następnie poproś o połączenie pojazdu z jego cieniem. Na koniec kliknij V dla sprawdzenia, jeśli chcesz powtórzyć zabawę kliknij X.
Więcej zabawy
Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy.

Poznane słownictwo
Vehicles - Pojazdy
car - samochód
bus – autobus
bike – rower
train – pociąg
tractor - traktor
lorry - ciężarówka
motorbike - motocykl
scooter - hulajnoga
big - duży
small - mały
fast - szybki
slow - wolny

Gra dydaktyczna – dopasowywanie słów do obrazków:
https://learningapps.org/watch?v=pjgnj8tq220

Na zakończenie zajęć przesyłam Wam zawsze kolorowanki.
Dziś będzie to coś szybkiego:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz