Hi
kids!
Cześć dzieciaki!
Cześć dzieciaki!
Dziś
bliżej przyjrzymy się środkom transportu, czyli poznamy różnorodne pojazdy.
Play Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich płytach CD.
Play Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich płytach CD.
Poniżej
zamieszczam kilka podpowiedzi dla Rodziców.
ROZDZIAŁ
7
1. Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki „At the crossing”, a następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania zapamiętało wszystkie nazwy pojazdów. Odsłuchajcie dla sprawdzenia. Ponownie odtwórz nagranie i zatrzymuj po każdym pytaniu typu: Is it…?. Zadaniem dziecka jest poprawnie odpowiedzieć, kontynuuj odtwarzanie dla sprawdzenia.
1. Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki „At the crossing”, a następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania zapamiętało wszystkie nazwy pojazdów. Odsłuchajcie dla sprawdzenia. Ponownie odtwórz nagranie i zatrzymuj po każdym pytaniu typu: Is it…?. Zadaniem dziecka jest poprawnie odpowiedzieć, kontynuuj odtwarzanie dla sprawdzenia.
Więcej
zabawy Zapytaj o kolor, What colour is
the car?, What colour is the motorbike?, What colour is the lorry? Po każdym
pytaniu odtwórz zwrotkę dla sprawdzenia, a następnie zapytaj o kolor pojazdów w
przypadkowej kolejności.
Tekst
piosenki - At the crossing
1. Walk down the road,
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a bus? Is it a bike?
Look it’s a red car, beep beep!
1. Walk down the road,
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a bus? Is it a bike?
Look it’s a red car, beep beep!
2.
Walk down the road,
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a scooter? Is it a train?
Look it’s a blue motorbike, beep beep!
stop at the crossing.
Look and listen. What can I hear?
Beep beep! Is it a scooter? Is it a train?
Look it’s a blue motorbike, beep beep!
3.
Walk down the road,
stop at the crossing. Look and listen.
What can I hear? Beep beep!
Is it a tractor? Is it a lorry?
Look it’s a green lorry, beep beep!
stop at the crossing. Look and listen.
What can I hear? Beep beep!
Is it a tractor? Is it a lorry?
Look it’s a green lorry, beep beep!
2.
Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie rymowanki „Wheels”, a następnie poproś
dziecko, żeby klasnęło w dłonie za każdym razem, kiedy usłyszy słowo wheels i
klepnęło w uda, gdy usłyszy słowo round w odtwarzanej piosence.
Więcej
zabawy Możesz dodawać gesty do kolejnych
słów, np. kiedy usłyszysz w piosence fast – pstryknij palcami, road - podnieś
ręce do góry, wheels klaśnij, a round klepnij w uda, kiedy usłyszysz w piosence
big podskocz, fast – pstryknij palcami, road - podnieś ręce do góry, wheels
klaśnij, a round klepnij w uda.
Pamiętaj
Przy każdym kolejnym powtórzeniu wspólnie wykonujcie polecenia. Dzieci chętnie uczestniczą w tego typu zabawach, ale łatwo się zniechęcają, gdyż szybko zapominają, który gest jest przypisany do którego słowa. Nie musicie wykonać wszystkich powtórzeń. Możecie wymyślić swoje gesty i przypisać je wybranym słowom z treści piosenki.
Przy każdym kolejnym powtórzeniu wspólnie wykonujcie polecenia. Dzieci chętnie uczestniczą w tego typu zabawach, ale łatwo się zniechęcają, gdyż szybko zapominają, który gest jest przypisany do którego słowa. Nie musicie wykonać wszystkich powtórzeń. Możecie wymyślić swoje gesty i przypisać je wybranym słowom z treści piosenki.
Tekst
rymowanki – Wheels, wheels, on the road
1. Wheels, wheels, on the road
Round and round they go!
Wheels, wheels, on the track
1. Wheels, wheels, on the road
Round and round they go!
Wheels, wheels, on the track
Some are
fast and some are slow.
A train is fast and a tractor is slow.
Round and round they go.
A train is fast and a tractor is slow.
Round and round they go.
2.
Wheels, wheels, on the road
Round and round I love them all!
Some are big and some are small.
A lorry is big and a scooter is small.
Round and round I love them all!
Round and round I love them all!
Some are big and some are small.
A lorry is big and a scooter is small.
Round and round I love them all!
3.
Zatrzymaj nagranie po każdym usłyszanym wyrazie – pojeździe i poproś dziecko o
powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie, zatrzymując po każdych 2 wyrazach.
Pamiętaj
Dobrze jest powtarzać usłyszane nazwy wspólnie z dzieckiem, dzięki temu dziecko
będzie wiedziało, na czym polega ćwiczenie, a tym samym unikniemy tłumaczenia.
Więcej
zabawy Poproś dziecko o zapamiętanie
wszystkich usłyszanych pojazdów podczas kolejnego odtwarzania. Zachęć do
wymienienia kolejno zapamiętanych wyrazów. Możesz ponownie poprosić o
zapamiętanie usłyszanych wyrazów w poprawnej kolejności. Po każdym podanym
przez dziecko wyrazie zatrzymaj nagranie, dzięki temu będziecie na bieżąco
sprawdzać.
Pamiętaj
Jeśli dziecko zapomniało jakiejś nazwy to podpowiedz lub pomiń. Pociesz, że
następnym razem na pewno się uda.
4.
Zatrzymaj nagranie po każdym usłyszanym wyrazie – fast, slow, big, small i
poproś dziecko o powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie i poproś o powtórzenie
w podobny sposób jak na nagraniu.
Więcej
zabawy
Poproś dziecko o zapamiętanie wszystkich wyrazów podczas kolejnego słuchania, a następnie odtwórz nagranie wyciszając dźwięk. Zadaniem dziecka będzie podać właściwą nazwę do właściwej ilustracji. Możecie powtórzyć zabawę, teraz zadaniem dziecka będzie podać nazwy przymiotników w podobny sposób jak na nagraniu.
Poproś dziecko o zapamiętanie wszystkich wyrazów podczas kolejnego słuchania, a następnie odtwórz nagranie wyciszając dźwięk. Zadaniem dziecka będzie podać właściwą nazwę do właściwej ilustracji. Możecie powtórzyć zabawę, teraz zadaniem dziecka będzie podać nazwy przymiotników w podobny sposób jak na nagraniu.
5.
Klikaj kolejno lupy powiększające na ilustracjach środków transportu i zachęć
dziecko do nazwania, np. tractor, a następnie po każdym kliknięciu głośnika
dziecko łączy usłyszaną nazwę pojazdu z właściwą ilustracją. Na koniec kliknij
V dla sprawdzenia, jeśli chcesz powtórzyć zabawę kliknij X.
Więcej
zabawy Spróbujcie powtórzyć zabawę łącząc szybciej głośnik z ilustracją
pojazdu, już po pierwszym usłyszanym wyrazie.
6.
Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych pojazdów w rzędach, a następnie poproś
o ponowne nazwanie pojazdów z dodaniem koloru, np., an orange lorry. Odtwórz
nagranie i zachęć do odgadnięcia i wskazania właściwego pojazdu.
Więcej
zabawy Spróbuj samemu ułożyć zagadki do
podanych ilustracji wykorzystując poniższy wzór: It’s …. (colour). It’s got
wheels. lub It hasn’t got wheels. What is it? Jeśli nadal dobrze się bawicie,
zachęć dziecko do zamiany ról, teraz to dziecko układa zagadki, a rodzic
odgaduje.
7.
Posłuchajcie nagrania, zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwą ilustrację.
Jeśli dziecku nie udało się za pierwszym razem, może spróbować ponownie.
Możecie powtórzyć zabawę, teraz dziecko powinno w miarę szybko wykonać zadanie.
Więcej
zabawy Odtwórz nagranie i wycisz dźwięk,
zadaniem dziecka będzie nazywać pierwszy obrazek, np. a big boat, podczas gdy
rodzic nazywa drugi, np. a small boat i kliknąć na wybraną ilustrację.
Jeśli
dziecku nie uda się kliknąć na właściwą ilustrację, spróbujcie ponownie.
Zamieńcie się rolami, teraz to rodzic nazywa jako pierwszy, a dziecko jako
drugie.
8.
Klikaj kolejno lupy powiększające na ilustracjach z pojazdami i zachęć dziecko
do nazwania, np. It’s tractor, a następnie poproś o połączenie pojazdu z jego
cieniem. Na koniec kliknij V dla sprawdzenia, jeśli chcesz powtórzyć zabawę
kliknij X.
Więcej
zabawy
Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy.
Wymieniaj w przypadkowej kolejności nazwy pojazdów. Zadaniem dziecka będzie połączyć jak najszybciej ilustracje pojazdów z ich cieniami. Jeśli dobrze się bawicie, powtórzcie zabawę zamieniając się rolami, teraz dziecko wymienia a rodzic łączy.
Poznane słownictwo
Vehicles - Pojazdy
car - samochód
bus – autobus
bike – rower
train – pociąg
tractor - traktor
lorry - ciężarówka
motorbike - motocykl
scooter - hulajnoga
big - duży
small - mały
fast - szybki
slow - wolny
Gra dydaktyczna – dopasowywanie słów do obrazków:
https://learningapps.org/watch?v=pjgnj8tq220
https://learningapps.org/watch?v=pjgnj8tq220
Na zakończenie zajęć przesyłam Wam zawsze
kolorowanki.
Dziś będzie to coś szybkiego:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz