Dziś bliżej przyjrzymy się kształtom. Play
Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich
płytach CD.
Poniżej zamieszczam kilka podpowiedzi dla
Rodziców.
ROZDZIAŁ
7
1. Piosenka
Odtwórz nagranie i posłuchajcie piosenki What’s the weater like today?. Następnie zatrzymuj nagranie po każdym pytaniu o pogodę, np. Is it sunny?. Zadaniem dziecka jest powtarzać usłyszane pytania. Wykonajcie ćwiczenie ponownie – tym razem zatrzymuj piosenkę po dwóch pytaniach, np. Is it sunny?, Is it rainy?.
1. Piosenka
Odtwórz nagranie i posłuchajcie piosenki What’s the weater like today?. Następnie zatrzymuj nagranie po każdym pytaniu o pogodę, np. Is it sunny?. Zadaniem dziecka jest powtarzać usłyszane pytania. Wykonajcie ćwiczenie ponownie – tym razem zatrzymuj piosenkę po dwóch pytaniach, np. Is it sunny?, Is it rainy?.
Więcej
zabawy
Ponownie odtwórz nagranie – zatrzymuj je przed każdym określeniem pogody, np. Is it… Zadaniem dziecka jest dopowiedzieć słówko na podstawie obrazka z animacji. Włącz piosenkę jeszcze raz – w tej rundzie zatrzymaj nagranie po zadaniu What’s the weather like today? i pytaj: Is it rainy?, Is it snowy? itd. Dziecko powinno odpowiedzieć Yes lub No. W kolejnej rundzie możecie zamienić się rolami.
Ponownie odtwórz nagranie – zatrzymuj je przed każdym określeniem pogody, np. Is it… Zadaniem dziecka jest dopowiedzieć słówko na podstawie obrazka z animacji. Włącz piosenkę jeszcze raz – w tej rundzie zatrzymaj nagranie po zadaniu What’s the weather like today? i pytaj: Is it rainy?, Is it snowy? itd. Dziecko powinno odpowiedzieć Yes lub No. W kolejnej rundzie możecie zamienić się rolami.
What’s
the weather like today?
I wake up in the morning and what do I say?
What’s the weather like today?
I wake up in the morning and what do I say?
What’s the weather like today?
Is it
sunny?
Is it rainy?
Is it windy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
Is it windy?
Is it cloudy?
Is it rainy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
I look out of my window and what do I say?
It’s sunny today! Hooray!
Is it rainy?
Is it windy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
Is it windy?
Is it cloudy?
Is it rainy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
I look out of my window and what do I say?
It’s sunny today! Hooray!
2.
Słownictwo Odtwórz nagranie. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego
słuchania zilustrowało pogodę ruchem. W drugiej rundzie wymieniaj określenia
pogody w przypadkowej kolejności. Zadaniem dziecka jest pokazywanie właściwych
zwrotów, a następnie zamieńcie się rolami.
3.
Słownictwo Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdej usłyszanej nazwie ubrania i
poproś dziecko o powtarzanie. Ponownie odtwórz nagranie i zachęć dziecko, by
dwukrotnie wypowiedziało ten sam wyraz: raz szybko, raz wolno, a następnie
odwrotnie.
4. Gry
i zabawy Poproś dziecko, żeby kliknęło na dowolną, niebiesko-różową kartę i
powtórzyło zdanie wypowiedziane przez lektora oraz jednocześnie klepnęło się w
uda. Następnie, by odkryło wybraną kartę żółto-różową, nazwało ukazany na niej
obrazek i ponownie wykonało ten sam gest. Następnie zachęć dziecko do
wyszukania par: zdanie – rysunek.
Więcej
zabawy Zagrajcie wspólnie – w tej
rundzie raz dziecko odkrywa kartę, powtarza zdanie lub nazywa obrazek i
wykonuje ustalony gest, a raz Ty.
5. Gry
i zabawy Odtwórz nagranie z poleceniem.
Zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwy obrazek. Jeśli nie udało mu się za
pierwszym razem, niech spróbuje jeszcze raz.
6. Gry
i zabawy Poproś dziecko, żeby przyjrzało się obrazkom i zaznaczyło na jednym z
nich wszystkie różnice.
7. Gry
i zabawy Odtwórz nagranie za pomocą żółtego przycisku. Poproś dziecko, żeby
kliknęło na właściwe ilustracje, zgodnie ze słowami lektora. Powtórz zabawę –
tym razem Ty wskazuj obrazki i wspólnie z dzieckiem powtarzajcie zdanie.
8. Gry
i zabawy Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych obrazków, a następnie zachęć
do właściwego przyporządkowania ilustracji: albo do grupy weather, albo do
clothes.
Więcej
zabawy Nazywaj obrazki w dowolnej
kolejności. Zadaniem dziecka jest podnieść rękę, gdy usłyszy nazwę pogody.
Powtórzcie zabawę – w tej rundzie dziecko ma klasnąć wtedy, kiedy usłyszy nazwy
ubrań. Możecie powtórzyć zabawę. Tym razem zadaniem dziecka jest właściwie
reagować, gdy usłyszy nazwę ubrania: klasnąć, oraz nazwę pogody: podnieść rękę.
Poznane słownictwo
Clothes - Ubrania
weather - pogoda
shoes - buty
socks - skarpety
T-shirt - koszulka
trousers - spodnie
sunny - słonecznie
windy - wietrznie
snowy - śnieżnie
rainy - deszczowo
cloudy – pochmurno
stormy – burzowo
Clothes - Ubrania
weather - pogoda
shoes - buty
socks - skarpety
T-shirt - koszulka
trousers - spodnie
sunny - słonecznie
windy - wietrznie
snowy - śnieżnie
rainy - deszczowo
cloudy – pochmurno
stormy – burzowo
Gra
dydaktyczna – dopasowywanie zdań do obrazków:
https://learningapps.org/view3952145
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-1
https://learningapps.org/view3952145
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-1
Na zakończenie zajęć przesyłam Wam zawsze kolorowanki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz