poniedziałek, 11 maja 2020

GUMISIE - Weather - pogoda


Dziś bliżej przyjrzymy się kształtom. Play Box przygotowała dla Was piosenkę i rymowankę, które znajdziecie na swoich płytach CD.
Poniżej zamieszczam kilka podpowiedzi dla Rodziców.

ROZDZIAŁ 7
1. Piosenka
Odtwórz nagranie i posłuchajcie piosenki What’s the weater like today?. Następnie zatrzymuj nagranie po każdym pytaniu o pogodę, np. Is it sunny?. Zadaniem dziecka jest powtarzać usłyszane pytania. Wykonajcie ćwiczenie ponownie – tym razem zatrzymuj piosenkę po dwóch pytaniach, np. Is it sunny?, Is it rainy?.
Więcej zabawy 
Ponownie odtwórz nagranie – zatrzymuj je przed każdym określeniem pogody, np. Is it… Zadaniem dziecka jest dopowiedzieć słówko na podstawie obrazka z animacji. Włącz piosenkę jeszcze raz – w tej rundzie zatrzymaj nagranie po zadaniu What’s the weather like today? i pytaj: Is it rainy?, Is it snowy? itd. Dziecko powinno odpowiedzieć Yes lub No. W kolejnej rundzie możecie zamienić się rolami.
What’s the weather like today?
I wake up in the morning and what do I say?
 What’s the weather like today?

Is it sunny?
Is it rainy?
Is it windy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
Is it windy?
Is it cloudy?
Is it rainy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?

I look out of my window and what do I say?
It’s sunny today! Hooray!


2. Słownictwo Odtwórz nagranie. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania zilustrowało pogodę ruchem. W drugiej rundzie wymieniaj określenia pogody w przypadkowej kolejności. Zadaniem dziecka jest pokazywanie właściwych zwrotów, a następnie zamieńcie się rolami.
3. Słownictwo Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdej usłyszanej nazwie ubrania i poproś dziecko o powtarzanie. Ponownie odtwórz nagranie i zachęć dziecko, by dwukrotnie wypowiedziało ten sam wyraz: raz szybko, raz wolno, a następnie odwrotnie.
4. Gry i zabawy Poproś dziecko, żeby kliknęło na dowolną, niebiesko-różową kartę i powtórzyło zdanie wypowiedziane przez lektora oraz jednocześnie klepnęło się w uda. Następnie, by odkryło wybraną kartę żółto-różową, nazwało ukazany na niej obrazek i ponownie wykonało ten sam gest. Następnie zachęć dziecko do wyszukania par: zdanie – rysunek.
Więcej zabawy  Zagrajcie wspólnie – w tej rundzie raz dziecko odkrywa kartę, powtarza zdanie lub nazywa obrazek i wykonuje ustalony gest, a raz Ty.
5. Gry i zabawy  Odtwórz nagranie z poleceniem. Zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwy obrazek. Jeśli nie udało mu się za pierwszym razem, niech spróbuje jeszcze raz.
6. Gry i zabawy Poproś dziecko, żeby przyjrzało się obrazkom i zaznaczyło na jednym z nich wszystkie różnice.
7. Gry i zabawy Odtwórz nagranie za pomocą żółtego przycisku. Poproś dziecko, żeby kliknęło na właściwe ilustracje, zgodnie ze słowami lektora. Powtórz zabawę – tym razem Ty wskazuj obrazki i wspólnie z dzieckiem powtarzajcie zdanie.

8. Gry i zabawy Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych obrazków, a następnie zachęć do właściwego przyporządkowania ilustracji: albo do grupy weather, albo do clothes.
Więcej zabawy  Nazywaj obrazki w dowolnej kolejności. Zadaniem dziecka jest podnieść rękę, gdy usłyszy nazwę pogody. Powtórzcie zabawę – w tej rundzie dziecko ma klasnąć wtedy, kiedy usłyszy nazwy ubrań. Możecie powtórzyć zabawę. Tym razem zadaniem dziecka jest właściwie reagować, gdy usłyszy nazwę ubrania: klasnąć, oraz nazwę pogody: podnieść rękę.
Poznane słownictwo
 Clothes - Ubrania
weather - pogoda
shoes - buty
socks - skarpety
T-shirt - koszulka
trousers - spodnie
 sunny - słonecznie
windy - wietrznie
snowy - śnieżnie
rainy - deszczowo
cloudy – pochmurno
stormy – burzowo

Na zakończenie zajęć przesyłam Wam zawsze kolorowanki.
Dziś będzie to coś deszczowego😊

https://www.kolorowankionline.net/dziewczynka-w-deszczu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz