poniedziałek, 30 marca 2020

WESOŁE MISIE - Let's play

Hello Wesołe Misie!!!

Tematyką tygodnia są cyfry.
- Numbers -


Zapraszam do wysłuchania piosenki oraz rymowanki, które dzieci mają na płycie CD 
z zestawu English Play Box 1
"Wiggle fingers"
"How many?"

Przygotowałam również grę edukacyjną:
 

Poniżej zamieszczam wskazówki dla Rodziców, 
jak pracować z dzieckiem w domu.


ROZDZIAŁ 5 „NUMBERS”
1. Piosenka - Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki Wiggle fingers. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania śpiewało razem z Tobą: 1, 2, 3, 4, 5. Ponownie włącz piosenkę – tym razem za każdym razem, kiedy dziecko usłyszy słowo show, powinno pokazać palce, a kiedy usłyszy wiggle – poruszyć nimi. 
 
Wiggle fingers!
Show me your fingers, one, two, three, four, five.
Show me your fingers, wiggle them, wiggle them!
Show me your fingers, one, two, three, four, five.
Show me your fingers, wiggle them, wiggle them!
One, two, three, four, five 

2. Rymowanka - Odtwórz nagranie i posłuchajcie rymowanki. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania za każdym razem, kiedy usłyszy słowo sad, zrobiło smutną minę.  

How many?
One cake. Sad baby.
Two balloons. Sad baby.
Three hats. Sad baby.
Four friends. Sad baby.
Five presents. Happy baby!
Happy birthday, baby!
Więcej zabawy 
Powtórz zabawę – tym razem poproś dziecko, żeby klasnęło w dłonie i uśmiechnęło się, kiedy usłyszy słowo happy. 
3. Prezentacja  - Zatrzymuj nagranie po każdej usłyszanej liczbie i poproś dziecko o powtórzenie. Ponownie włącz animację – tym razem zatrzymuj ją po każdej nazwie i wspólnie klaszczcie tyle razy, ile wynosi liczba. 
4. Gry i zabawy - Wspólnie z dzieckiem kolejno nazwij kolory pudełek. Następnie poproś dziecko o wybranie koloru i narysowanie drogi od pudełek do dziecka. 
5. Gry i zabawy - Posłuchajcie nagrania. Po usłyszeniu każdej liczby wspólnie zaklaszczcie odpowiednią ilość razy. Następnie poproś dziecko, żeby wybrało rysunek z właściwą liczbą.   
6. Gry i zabawy - Powiększ kolejne rysunki, klikając na ikony lup. Zachęć dziecko, żeby nazwało poszczególne liczby. Następnie włączaj nagrania i proś dziecko, żeby łączyło usłyszane nazwy  z właściwymi ilustracjami. 
7. Gry i zabawy - Poproś dziecko, żeby klikało na wybrane żółto-różowe karty i nazywało ukazane na nich liczby, a następnie, by odsłoniło karty niebiesko-różowe i wysłuchało nagrań. Zadanie polega na połączeniu w pary rysunków liczb i ich nazw.  
8. Gry i zabawy - Poproś dziecko o nazwanie poszczególnych obrazków. Następnie zachęć do właściwego przyporządkowania ilustracji: albo do zbioru happy, albo do zbioru sad. 
Poznane słownictwo:
numbers - cyfry
one - jeden
two - dwa
three - trzy
four - cztery
five - pięć
six - sześć
seven - siedem
eight - osiem
nine - dziewięć
ten - dziesięć
happy - szczęśliwy
sad - smutny
 cake - ciasto
ballons - balony
presents - prezenty
hats - czapki
friends - przyjaciele

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz