poniedziałek, 30 marca 2020

USZATKI - Let's paly

Hello Uszatki!!!

Teamtyką tygodnia są emocje.
- Emotions -  


Zapraszam do wysłuchania piosenki oraz rymowanki, które dzieci mają na płycie CD 
z zestawu English Play Box2
"How are you feeling today?"
"Happy"

Przygotowałam również grę edukacyjną:



Poniżej zamieszczam wskazówki
dla Rodziców, jak pracować z dzieckiem w domu.


ROZDZIAŁ 5

1. Piosenka - Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie piosenki How are you feeling today?. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania śpiewało razem z Tobą zwroty: I’m happy, I’m sad itd. Włącz piosenkę po raz trzeci – tym razem zatrzymuj ją przed każdym określeniem nastroju. Zadaniem dziecka jest dokończyć tekst piosenki odpowiednią frazą.
 Więcej zabawy  - Odtwórz nagranie piosenki. Poproś dziecko, żeby zapamiętało, przy jakich czynnościach pojawiają się określenia happy, sad, frightened i calm. Następnie w przypadkowej kolejności podawaj fragmenty piosenki, np.: My toy is broken. Zadaniem dziecka jest określić nastrój towarzyszący danej aktywności. 


How are you feeling today? 

Refren: Feelings, feelings, lots of different feelings,
How are you feeling today?
Today is my birthday, I am happy, I am happy.
I’m playing in the park, I am happy, I am happy.
I’m eating an ice cream, I am happy, I am happy.
I’m hugging mummy, I am happy, I am happy.
Refren: Feelings, feelings…


Today it is rainy, I am sad, I am sad.
I hurt my knee, I am sad, I am sad.
I am hungry, I am sad, I am sad.
My toy is broken, I am sad, I am sad.
Refren: Feelings, feelings…


I lost my daddy, I am frightened, I am frightened.
The slide is too high, I am frightened, I am frightened.
Here comes a shark, I am frightened, I am frightened.
It’s very dark, I am frightened, I am frightened.
Refren: Feelings, feelings…


It’s story time, I am calm, I am calm.
I’m stroking my cat, I am calm, I am calm.
I’m sleeping in the sun, I am calm, I am calm.
I’m floating in the sea, I am calm, I am calm.

2. Rymowanka - Odtwórz nagranie i wspólnie posłuchajcie rymowanki Happy. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania pokazywało podane czynności: I play, I run, I sing, I cry, I hide I shake. Możecie powtórzyć rymowankę, jednocześnie naśladując i nazywając poszczególne czynności. 


Happy 
1.     Happy, happy!
What do you do when you are happy?
I play! I run! I sing!
What do you do when you are happy?

2.     Frightened, frightened!
What do you do when you are frightened?
I cry!  I hide! I shake!
What do you do when you are frightened?

 Więcej zabawy  W przypadkowej kolejności wymieniaj czynności, o których jest mowa w rymowance, np.: I run, I cry. Zadaniem dziecka jest pokazać daną aktywność. Jeszcze raz podaj te same zwroty, w dowolnej kolejności. Tym razem dziecko ma pokazać tylko te z nich, kiedy jest szczęśliwe. Możesz kontynuować zabawę z pozostałymi określeniami nastroju.   

3. Słownictwo - Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdym usłyszanym wyrazie i poproś dziecko o powtórzenie. Odtwórz słownictwo ponownie i zachęć dziecko, żeby tym razem wypowiedziało wyraz i jednocześnie pokazało jego znaczenie za pomocą mimiki i gestu.  
4. Słownictwo - Odtwórz nagranie – zatrzymuj je po każdej nazwie czynności i zachęć dziecko, żeby ją powtórzyło. Ponownie odtwórz nagranie, zatrzymując je po dwóch wyrazach, a przy kolejnym odtwarzaniu po czterech. Zadaniem dziecka jest powtarzanie ciągów słów.  
5. Gry i zabawy - Poproś dziecko, żeby nazwało nastrój wszystkich dzieci ukazanych na ilustracji. Następnie odtwórz nagranie za pomocą żółtego przycisku ze strzałką. Zadaniem dziecka jest wskazać osobę w odkreślonym nastroju. Możecie powtórzyć zabawę – tym razem dziecko, oprócz klikania, powinno powtarzać zdania, które wypowiada lektor. 
Więcej zabawy  W przypadkowej kolejności podawaj różne określenia nastroju, np.: She’s / He’s happy, sad, angry, frightened, surprised, worried, calm. Zadanie dziecka polega na wskazaniu na obrazku dziewczynki lub chłopca w tym nastroju. Jeśli nadaj dobrze się bawicie, zamieńcie się rolami. 
6. Gry i zabawy - Odtwórz nagranie z poleceniem. Zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwą ilustrację. Jeśli nie udało mu się za pierwszym razem, niech spróbuje jeszcze raz. 
7. Gry i zabawy - Odtwórz nagranie z poleceniem. Zadaniem dziecka będzie kliknąć na odpowiedni obrazek. Jeśli dziecku nie udało się za pierwszym razem, zachęć je, żeby spróbowało jeszcze raz. Możecie powtórzyć zabawę. 
8. Gry i zabawy- Odtwórz nagranie, klikając na żółty przycisk na środku ekranu. Dziecko określa nastrój Kappo lub Ayo i naciska odpowiedni guzik: zielony dla odpowiedzi potwierdzającej, a czerwony dla przeczącej. 

Poznane słownictwo 
feelings  -  uczucia,
actions – czynności,
happy – szczęśliwy,
sad – smutny,
angry  - zły,
frightened – przerażony,
surprised – zdziwiony,
worried - zmartwiony,
calm – spokojny,
laugh - śmiać się,
cry – płakać,
hide - chować się,
play - grać/bawić się,
jump – skakać,
shake - trząść się,
sing  - śpiewać,
run - biegać


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz