"Shapes everwhere"
"I can count shapes"
Przygotowałam również grę edukacyjną:
https://learningapps.org/watch?v=p5x9j6jgk20
Poniżej zamieszczam wskazówki
dla Rodziców, jak pracować z dzieckiem w domu.
"I can count shapes"
Przygotowałam również grę edukacyjną:
https://learningapps.org/watch?v=p5x9j6jgk20
Poniżej zamieszczam wskazówki
dla Rodziców, jak pracować z dzieckiem w domu.
ROZDZIAŁ
5
1. Piosenka - Odtwórz nagranie i
wspólnie posłuchajcie piosenki „Shapes everywhere.” Następnie poproś dziecko,
żeby podczas kolejnego słuchania rysowało w powietrzu kształt koła (circle),
kwadratu (square) i trójkąta (triangle).
Pamiętaj Jeśli
widzisz, że dziecku trudno jest skoncentrować się na kilku kształtach, możesz
przy każdym powtórzeniu rymowanki dodawać tylko jeden z nich do rysowania.
Shapes everywhere
1.Shapes,
shapes everywhere!
Look at the sun, It’s a circle, it’s a big circle!
I can draw a big circle.
2. Shapes, shapes everywhere!
Look at the button, It’s a circle, it’s a small circle!
I can draw a small circle.
3. Shapes, shapes everywhere!
Look at the window, It’s a square, it’s a big square!
I can draw a big square.
4. Shapes, shapes everywhere!
Look at the cheese, It’s a triangle, it’s a small triangle!
I can draw a small triangle.
Shapes, shapes everywhere!
Look at the sun, It’s a circle, it’s a big circle!
I can draw a big circle.
2. Shapes, shapes everywhere!
Look at the button, It’s a circle, it’s a small circle!
I can draw a small circle.
3. Shapes, shapes everywhere!
Look at the window, It’s a square, it’s a big square!
I can draw a big square.
4. Shapes, shapes everywhere!
Look at the cheese, It’s a triangle, it’s a small triangle!
I can draw a small triangle.
Shapes, shapes everywhere!
2. Rymowanka Odtwórz nagranie i
posłuchajcie rymowanki „I can count shapes.” Następnie poproś dziecko, żeby
klasnęło w dłonie za każdym razem, kiedy usłyszy słowo shapes. Podczas
kolejnego słuchania poproś o podniesienie ręki, gdy pojawi się wyraz circle,
Dodawaj kolejne gesty przy każdym następnym słuchaniu, np. tupanie przy square,
klepanie się w uda przy triangle.
I can
count shapes
Shapes
1, 2, 3.
Square, circle and triangle.
Shapes 4, 5, 6.
Square, circle and triangle.
Shapes 7, 8, 9.
Square, circle and triangle.
Ten. What can it be?
A… 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 shapes!
Square, circle and triangle.
Shapes 4, 5, 6.
Square, circle and triangle.
Shapes 7, 8, 9.
Square, circle and triangle.
Ten. What can it be?
A… 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 shapes!
Więcej zabawy
Włącz nagranie ponownie – zatrzymaj je w dowolnym momencie
i proś dziecko o powtórzenie ostatniego słowa. Następnie zamieńcie się rolami.
Jeśli nadal dobrze się bawicie, kontynuujcie zabawę w podobny sposób, tym razem
powtarzając dwa ostatnie wyrazy.
3. Słownictwo - Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdej nazwie kształtu i poproś o powtarzanie. Ponownie odtwórz nagranie, ale tym razem bez dźwięku. Zadaniem dziecka jest nazywać właściwe kształty.
Więcej zabawy
3. Słownictwo - Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdej nazwie kształtu i poproś o powtarzanie. Ponownie odtwórz nagranie, ale tym razem bez dźwięku. Zadaniem dziecka jest nazywać właściwe kształty.
Więcej zabawy
Odtwórz nagranie. Zatrzymuj je po wyświetleniu każdego
kształtu i pytaj: What colour is the triangle?, What colour is the circle?,
What colour is the square?. W drugiej rundzie zadaj te same pytania, ale w
dowolnej kolejności.
4. Słownictwo - Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdym słówku i proś dziecko o powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie. Włącz pauzę po każdej nazwie i razem z dzieckiem zastukajcie tyle razy, ile wynosi liczba na ekranie. Możecie powtórzyć zabawę, tym razem powtarzając nazwy liczb i stukając jednocześnie.
4. Słownictwo - Włącz nagranie – zatrzymuj je po każdym słówku i proś dziecko o powtórzenie. Ponownie odtwórz nagranie. Włącz pauzę po każdej nazwie i razem z dzieckiem zastukajcie tyle razy, ile wynosi liczba na ekranie. Możecie powtórzyć zabawę, tym razem powtarzając nazwy liczb i stukając jednocześnie.
Więcej zabawy
W przypadkowej kolejności wymieniaj liczby, np. one, two, three. Zadaniem dziecka jest zastukać odpowiednią ilość razy. Spróbujcie ponownie, tym razem na zmianę – raz Ty podajesz liczbę, a dziecko wystukuje, a raz odwrotnie.
5. Gry i zabawy - Poproś dziecko o nazwanie kształtów ukazanych na ekranie po prawej stronie, a następnie o podanie nazw liczb w domku. Odtwórz nagranie za pomocą żółtego przycisku z głośniczkiem i poleć dziecku, żeby przeciągnęło kształty we właściwe miejsca. Możecie powtórzyć zabawę.
6. Gry i zabawy - Odtwórz nagranie z poleceniem. Zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwy obrazek. Jeśli dziecku nie udało się za pierwszym razem, niech spróbuje jeszcze raz. Możecie powtórzyć zabawę – teraz dziecko powinno w miarę szybko wykonać ćwiczenie.
7. Gry i zabawy - Poleć dziecku, żeby ułożyło puzzle, a następnie nazwało poszczególne liczby i kształty.
8. Gry i zabawy - Poproś dziecko o odszukanie i nazwanie wszystkich kształtów w każdym rzędzie. Włącz pierwsze nagranie za pomocą różowego przycisku z głośniczkiem. Zadaniem dziecka jest wskazać właściwy kształt. W podobny sposób kontynuuj zabawę z pozostałymi przykładami.
Poznane słownictwo
shapes - kształty,
numbers – liczby
triangle- trójkąt,
W przypadkowej kolejności wymieniaj liczby, np. one, two, three. Zadaniem dziecka jest zastukać odpowiednią ilość razy. Spróbujcie ponownie, tym razem na zmianę – raz Ty podajesz liczbę, a dziecko wystukuje, a raz odwrotnie.
5. Gry i zabawy - Poproś dziecko o nazwanie kształtów ukazanych na ekranie po prawej stronie, a następnie o podanie nazw liczb w domku. Odtwórz nagranie za pomocą żółtego przycisku z głośniczkiem i poleć dziecku, żeby przeciągnęło kształty we właściwe miejsca. Możecie powtórzyć zabawę.
6. Gry i zabawy - Odtwórz nagranie z poleceniem. Zadaniem dziecka jest kliknąć na właściwy obrazek. Jeśli dziecku nie udało się za pierwszym razem, niech spróbuje jeszcze raz. Możecie powtórzyć zabawę – teraz dziecko powinno w miarę szybko wykonać ćwiczenie.
7. Gry i zabawy - Poleć dziecku, żeby ułożyło puzzle, a następnie nazwało poszczególne liczby i kształty.
8. Gry i zabawy - Poproś dziecko o odszukanie i nazwanie wszystkich kształtów w każdym rzędzie. Włącz pierwsze nagranie za pomocą różowego przycisku z głośniczkiem. Zadaniem dziecka jest wskazać właściwy kształt. W podobny sposób kontynuuj zabawę z pozostałymi przykładami.
Poznane słownictwo
shapes - kształty,
numbers – liczby
triangle- trójkąt,
circle – koło,
square – kwadrat
rectangle - prostokąt
square – kwadrat
rectangle - prostokąt
heart - serce
star - gwiazda
big - duży
small – mały
1-10
sun - słońce
button - guzik
window - okno
cheese - ser
star - gwiazda
big - duży
small – mały
1-10
sun - słońce
button - guzik
window - okno
cheese - ser
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz